mandag 14. september 2009

Møbelgalleriet - "La deg inspirere!"

Fredag 4 sep. reiste vi til Møbelgalleriet i Stavanger.

"For å leve slik du
vil ha det, er det viktig å skape omgivelser og miljø
som gjenspeiler noe av deg og din stil.
Innredning fra rom til rom skal gi deg en god følelse og en
atmosfære som følger drømmer
og forventninger. Vi gir deg inspirasjon til fornyelse"

Jeg ble utrolig inspirert etter en omvisning påMøbelgalleriet. Vi kunne finne gode, gamle klassikere, tidløst design og ikke minst det nyeste fra designerspirene. De har god funksjon og høy kvalitet. Møbelgalleriet er en av Norges mest spennende møbelforretninger som har en skandinavisk profil og tilbyr belysning og møbler fra ledende produsenter- tegnet av kjente arkitekter og designere.

Personlig ble jeg mest fascinert av lampene og stolene. Nedenfor ser du bilde av en lenestol som var blandt de jeg likte best. Den heter "Peel" og er designet av Olav Eldøy, Johan Verde og Petter Wullum. Designet av stolen er inspirert av appelsinskall. Den er unikt utformet og god å sitte i. Jeg likte godt den lyse versjonen av stolen, men den kan fås i skinn og stoff i ulike farger.


En annen stol jeg fikk sansen for var en ved navn "Tok". Den er designet av Toshiyuki Kita. Den er spennende fordi den er en sammensetning av skandinavisk og japansk design og gir deg bevegelsesfrihet. Varier Furniture er leverandøren og den kan fås i skinn, flere trekk i stoff og i flere treslag.

Her er det et bilde av en av alle de stilige lampene fra Møbelgalleriet. Denne lampen heter "Our tribute to the Norwegian Moose" og er designet av Trond Svendgård og Ove Rogne. Dette var nok den mest spesielle og spennende lampen jeg fant, og det var det som var så stilig med den. Den er inspirert av Norge.


Den andre lampen jeg vil vise heter "Collage" og er designet av Louise Cambell. Den kan fås som både pendel og gulvlampe. Lampen er delikat og kan fås i snow white, hotlips, lemon yellow, smoke screen og juicy orange. Personlig likte jeg best snow white (bildet).


Dette har vert en inpirerende opplevelse!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar